Sunday, January 22, 2012

Sunday Summary

This week has just gone by so quickly.
It seems like only yesterday I sat down doing my nails 
and preparing for a new week, and that was last Sunday!
Well, actually I can't believe that is was Christmas just a little under a month ago. 
I feel like January has just passed in a blur - a good blur, but a blur none the less :) 

Monday Maria came by for morning coffee, and afterwards 
we headed to school for a lot of laughs and a little education ;) 
Monday was also the day I wrote my post number 301 - crazy how time flies!

Tuesday I had the day off from school, 
so I took the day to take care of some practical things 
that needed to be done around the home. 
I like the fact that I have Tuesday off; it's nice with a little day off to myself 
and gives me the chance to do my homework, do the laundry 
and do the grocery shopping for the rest of the week. 
Tuesday I also got my new collar from Romwe
which I had been waiting for for quite a while. 
It's just so cute and girly, and it goes great with a lot of my shirts and cardigans.

Wednesday I wore, in my opinion, the perfect 60s inspired outfit of all time. 
I felt great and pretty, and so the day also turned out to be one of the good ones ;) 
In school I had a lot of fun with the gang, and afterwards I took a stroll around town by myself, 
where I bought some makeup, a couple of dvd's and a bag 
- although I exchanged the bag the very next day ;) 
Anyway, I didn't spend a dime, since I had a lot of store credit for the different shops. 
I love shopping without actually spending any money ;) 
When I got home, I had gotten an email saying that I'd won tickets
to a show with my favorite danish band for net weekend. 
With that information, I bought some things from Asos. 
A cool fan with some writing on it, a mock-crock passport cover in black, 
and a really cool and really cute dress from Asos Curve
which I plan on wearing to the concert. 

Very late Friday night, I bought a pair of super cute shoes from Bootz
I've been looking for a pair like that, but every time I found a pair, 
they were either too small or too expensive. 
But these ones from Friis & Company were perfect and 50% off, 
so I bought them right away. 

And finally Saturday. I didn't do much yesterday; 
I slept in and drank a lot of coffee.
I decided to go through my cd's, which was a good thing, 
cause all the way in the back of my collection, 
I found a big box set containing 10 cd's with jazz divas such as 
Billie Holiday, Bessie Smith, Ella Fitzgerald and Peggy Lee. 
I'd completely forgot I had it, but right away I sat down and spent 
a couple of hours transferring all of them to my iTunes library.

So that's my week in writing. How was yours? :)


Denne uge er bare gået så hurtigt.
Det virker som om det var i går at jeg satte mig ned og ordnede negle
og gjorde mig klar til den kommende uges eventyr, og det var altså sidste søndag!
Faktisk kan jeg ikke helt vende mig til tanken om at det kun er lidt under en måned siden det var jul.
Januar har for mig bare gået enormt hurtigt - men det har nu stadig været en rigtig dejlig måned :)

Mandag morgen kom Maria forbi til morgenkaffe, og efter et par timer med hyggesnak,
kørte vi til skole til en masse latter og glade tider, samt en lille smule undervisning :)
Mandag var også dagen hvor jeg skrev mit indlæg nummer 301
- hvor er det vildt som tiden dog flyver af sted,
uden at man lægger synderligt meget mærke til det! 

Tirsdag havde jeg fri fra skole, så jeg brugte dagen
på at ordne nogle praktiske ting herhjemme.
Jeg kan rigtig godt lide at have tirsdag fri; det giver mig chancen
for at ordne ting som lektier, vasketøj, rengøring og at handle ind til resten af ugen.
I tirsdags fik jeg også min nye krave fra Romwe, som jeg har ventet længe på.
Den er så fin og sød og piget, og passer rigtig godt sammen med mange af mine bluser og cardiganer.

Onsdag havde jeg, efter min mening, det perfekte 60'er inspirerede outfit på.
Jeg følte mig så godt tilpas og fin, og derfor blev dagen bare endnu bedre.
I skolen havde jeg det vildt sjovt med gruppen, og efter skole gik jeg en lille tur rundt i byen,
hvor jeg fik købt lidt makeup i Matas, et par dvd film i Fona og en taske i Gina Tricot
- dog byttede jeg tasken dagen efter ;)
Nåh men altså, jeg brugte ikke en krone, for jeg havde gavekort til alle butikkerne.
Jeg elsker bare at shoppe uden at bruge penge, haha :)
Da jeg kom hjem og tjekkede min mail box, havde jeg fået en mail fra
Copenhagen Records som skrev, at jeg havde vundet billetter til en
koncert med myt ydlings band, Spleen United, i Planetariet næste lørdag
- MEGA fedt!
Med de nyheder besluttede jeg mig at købe en fin kjole hos Asos Curve,
samt en fed vifte med skrift og et mock-crock pas etui.
Kjolen har jeg tænkt mig at have på til koncerten :)

Sent fredag nat købte jeg et par super fine sko hos Bootz.
Jeg har længe ledt efter et par sko som dem, men hver gang jeg har fundet et par,
har de enten været for små eller for dyre.
Men ikke disse; de er helt perfekte og var endda på tilbud med 50%
- super fedt!
Så dem købte jeg lige med det samme :)

Og endelig lørdag. I går skete der ikke så meget. 
Jeg sov længe ig drak en masse kaffe. 
Jeg besluttede mig for at gå igennem min samling af cd'er, 
hvilket var super heldigt, for helt inde bag ved fandt jeg en box med 10 cd'er i, 
som alle er fra jazz divaer såsom Billie Holiday, Bessie Smith, Ella Fitzgerald og Peggy Lee. 
Jeg havde helt glemt at jeg havde den samling, og satte mig derfor med det samme 
og brugte et par timer på at overføre alle cd'erne til mit iTunes bibliotek. 

Så det er min uge på skrift. Hvordan var jeres? :)

No comments:

Post a Comment