Sunday, February 19, 2012

Sunday Summary

Wow, I've been a bad blogger - shame on me!
First of all, I'm sooooo sorry for being so quiet lately. 
I know I usually blog every day - most days anyway - and it's really not like me to be so quiet. 
I've really missed blogging about my day and showing you my outfits, 
but the thing is, that there really haven't been that many great outfits this past week. 
Monday I wore a very 'normal' outfit, and not at all 60s (or any kind of fashion) inspired outfit.
 It was big boots, a heavy knitted sweater and a pair of jeans. 
I really didn't feel like myself, and on top of that people kept giving me the evil eye 
- which I'm normally used to, since I'm the only girl in my town who 
wears knee socks and miniskirts during the winter ;) 
Anyway, Monday I looked so normal that I simply couldn't make sense
 of all the evil eyes people kept giving me. 
But despite people being stupid jerks, I actually had a great day :)

Tuesday, Wednesday and Thursday I was home at my apartment. 
Tuesday I began feeling a little queezy, and then by Wednesday morning I was sick for real, haha :) 
So I decided to stay home from my History class. 
However, by night I was feeling alright again, and so Thursday 
I began packing for my winter holiday in Sweden.

Cause Friday I met up with my parents, and together we drove to their summer house in Sweden.
 For those of you who have been following the blog for a while, 
you know that I spend most of my holidays in an old house in the middle of nowhere in Sweden. 
I love love love being here. And even though there is a lot of snow here, it's doesn't bother me much. 
It's super pretty, and great for skiing - not that I'm any good at it, haha :) 
It is, none the less, very nice to be here :) 
I'm staying here for the whole of next week and weekend too, 
and then we're going home again on Sunday the 26th. 
Lots of time to ski, watch Harry Potter movies, drink a lot of coffee and in general just relax :) 
By the way, next week might be kinda quiet too. I have only packed worn-down jeans 
and lots of knitted sweaters, so there won't be any amazing or inspiring outfits this forth coming week. 
I do, however, have an appointment to get my hair cut on Monday (tomorrow),  
and then I'll, of course, show you some pictures - well, depending on how good it looks, haha :)

And finally, there's today. Today is February 19, which means it's 'Fastelavn' here in Denmark.
 'Fastelavn' is kinda like Halloween, and yet they are nothing alike.
A similarity could be, that the kids dress up in costumes
and walk around from door to door collecting money (in stead of candy).
There's lots of fun things about 'Fastelavn' but basically it's a childrens holiday.
Although grown ups sometimes dress up and throw parties.
 It's kinda hard to explain, but I hope you get the idea :)
Anyway, it's a tradition that children, on the morning of 'Fastelavn',
wake up to a 'Fastelavnsris' - a kind of branch with candy and other fun stuff on it.
 I've always gotten one from my mother - even when I was a teenager,
 my mum would still carry on the tradition, and exchange candy for other stuff.
It could be money, cigarettes or other kinds of things.
 But I haven't gotten a 'Fastelavnsris' in years.
But this morning I woke up to a heavily decorated branch with cigarettes and candy
- aw, my mum's so sweet :)
I know it may not be the best message to send out there,
with cigarettes and what not, but I'd still thought I'd share it with you.
In the pictures below you can see my 'Fastelavnsris'
- I also got a small box of quarters for when I do my laundry :)
All in all, it was great to wake up to :) 

So that's about it for me today, I think.
 I hope you all have had an amazing week :)



Uha jeg har været en dårlig blogger - shame on me!
Lige til at starte med, så er jeg altså virkelig ked af 
at jeg har fået skrevet så lidt på det seneste. 
Jeg plejer jo at blogge hver dag - stort set i hvert fald - så det er meget ulig mig at være så stille. 
Jeg har virkelig savnet at blogge om min dag ig vise jer mine outfits, 
men sagen er, at der faktisk ikke har været nogle fede outfits denne uge.
 Mandag havde jeg et meget 'normalt' outfit på, og slet slet slet ikke 60er
 (eller egentlig nogen form for mode) inspireret outfit på. 
Det var, i korte træk, store vinterstøvler, 
en tyk striktrøje og et par jeans - igen, meget ulig mig ;) 
Jeg følte mig slet ikke som mig selv, og hele dagen blev folk bare ved med at give mig onde øjne 
- noget jeg egentlig normalt er vandt til, siden jeg er den eneste pige i byen 
der går med knæstrømper og miniskirts om vinteren ;) 
Men altså, mandag så jeg så normal ud at jeg slet ikke kunne 
forstå hvorfor folk gav mig så sure blikke 
- men men men, på trods af sure mennesker, havde jeg nu alligevel en skøn dag :)

Tirsdag, onsdag og torsdag var jeg bare hjemme i lejligheden. 
Torsdag aften begyndte jeg at føle mig ret sløj, 
og onsdag morgen da jeg vågnede op var jeg så rigtig syg. 
Så jeg besluttede mig for at blive hjemme fra historie. 
Men om aftenen begyndte jeg at få det lidt bedre igen, 
og torsdag gik jeg så i gang med at pakke til vinterferien 
som jeg skal spendere i Sverige med mine forældre.

Så fredag mødtes jeg med mine forældre i København, 
og sammen brugte vi de næste mange timer i en tæt pakket bil og på is glatte veje,
 på at køre op til deres hus i Sverige.
 De af jer der har fulgt bloggen i et godt stykke tid ved, 
at jeg spendere de fleste af mine ferier i mine forældres hus i Sverige. 
Jeg elsker elsker elsker at være her. 
Og selvom der ligger helt vildt meget sne på jorden, gør det mig egentlig ikke så meget. 
Det er super kønt at se på, og perfekt vejr at stå på ski i
 - selvom jeg nu ikke rigtig kan finde ud af det, haha :)
 Men altså, det er virkelig hyggeligt at være her :) 
Jeg skal være her hele næste uge, og vi tager først hjem søndag den 26. 
Så der er masser af tid til at stå på ski, se Harry Potter film, drikke en masse kaffe 
- jah, egentlig bare slappe af :) 
Forresten bliver der nok også ret stille her på bloggen i næste uge. 
Jeg har kun pakket en masse gamle jeans og tykke striktrøjer, 
så der er desværre ikke nogle fantastiske eller inspirerende 
outfit posts på vej den kommende uge. 
Men i morgen skal jeg ind til byen og klippes, 
og så lover jeg jer at vise jer et par billeder at håret 
- hvis det altså er blevet godt ;)

Og til at slutte af med, vil jeg lige hurtigt fortælle jer om i dag :) 
I dag er det jo Fastelavn, og i min familie er der tradition for, at børnene får et Fastelavnsris. 
Jeg fik altid et da jeg var lille, og der var altid en masse dejlig slik og et stykke legetøj på
 - som fx en Spice Girl barbie dukke, haha :) 
Men også da jeg var teenager fik jeg Fastelavnsris. 
Der havde legetøjet bare ændret sig til penge eller smøger eller koncertbilletter. 
Men jeg har ikke fået et Fastelavnsris i årevis, da jeg jo ikke har boet hjemme. 
Men i morges da jeg vågnede, lå der et kæmpe Fastelavnsris på min seng. 
På det hang der noget lækkert natur slik, samt en hel masse smøg pakker.
 Jeg ved godt det måske er lidt uetisk at få smøger på sit Fastelavnsris,
 men jeg er altså stadig super glad for det, og så syntes jeg lige jeg ville dele det med jer :) 
I kan se mit Fastelavnsris på billederne ovenover 
- jeg fik forresten også en lille æske med småpenge i, så jeg har penge til når jeg vasker tøj. 
Ah, hvilken skøn start på dagen det dog har været :)

Jeg tror det var det jeg havde at fortælle jer i dag. 
Jeg håber I allesammen har haft en rigtig dejlig uge :)

No comments:

Post a Comment